“La invenció de l’Hugo Cabret”, de Brian Selznick (Ed. Cruïlla)

Edat: a partir de 10 anys
Preu: 21.85 €
Pàgines: 533
Em fa veritable il·lusió parlar-vos d’aquest llibre. Perquè ja fa uns anys que me’l vaig llegir i em va captivar. Des d’aleshores que m’encanta recomanar-lo! Ara aprofito per a parlar-vos-en perquè d’aquest llibre n’ha nascut una pel·lícula que ja es troba a les pantalles. (Podeu mirar el trailer aquí)
Sé que quan uns pares o uns joves lectors es deixen seduir per aquesta recomanació, m’omple d’alegria perquè sé que descobriran la meravellosa història de l’Hugo, i, quina enveja que em donen… Encara en recordo la primera lectura!
 “La invenció de l’Hugo Cabret” l’hem de classificar com a novel·la gràfica amb combinació d’elements dels àlbums il·lustrats i el cinema. Tot fascina en aquest llibre. És per a grans i petits i no podem girar pàgina sense haver observat detingudament les il·lustracions que combinen amb el text i formen tot el contingut, barrejant personatges reals amb personatges imaginaris.
L’Hugo és un noi orfe que viu sol en una estació de trens de París. S’encarrega de mantenir els rellotges en funcionament per tal que ningú trobi a faltar el seu oncle, que era l’encarregat de fer-ho i va desaparèixer. Té en propietat un autòmat que havia trobat el seu pare i que representa un home assegut en un escriptori, el noi creu que amaga un secret que el seu pare li va deixar per això l’intenta reparar. Per a fer-ho necessita peces que roba, però un dia és sorprès pel vell rondinaire de la parada de joguines de l’estació que li confisca el quadern de notes del seu pare per a la reparació… A partir d’aquest moment a l’Hugo no li toca més remei que apropar-se a la parada de joguines per recuperar-lo i de rebot a la Isabelle, la fillola del vell. També haurà aprendre a confiar amb la gent i quan ho faci la seva vida canviarà per sempre.
No us vull explicar res més de la història perquè vull que la desvetlleu vosaltres mateixos i gaudiu de l’originalitat d’aquest llibre. Només em resta dir-vos que és un homenatja al pioner Georges Méliès, cineasta i al món i la màgia del cinema.
No perdeu el temps, llegiu-vos-el!
Per saber més coses del llibre, cliqueu aquí!

Etiquetat , , ,

Deixa un comentari