Més o menys jo, de Miquel Duran (Ed. Bridge)

9788494185762_imatge_portada_llibre_detall_9788494185762

Pàgines: 165

Preu:16,95€

Em va caure a les mans “Més o Menys Jo” d’una manera un tant inesperada. Conec la família de l’autor, Miquel Duran, però realment no sabia què podia esperar d’una novel·la primerenca d’un jove científic.

Rebre’l , tocar-lo i flairar-lo em va provocar un somriure còmplice i secret que estic convençuda que  vaig compartir amb tots aquells privilegiats que el vam tenir a les mans, abans que ningú.

Llavors van començar un seguit de sorpreses:

Primera sorpresa: L’acurada edició a càrrec de Bridge (La Galera), amb un format diferent als habituals. I la portada, unes instruccions tipus IKEA per muntar un moble que acaba sent un cor.

La Segona: Un pròleg de l’Andreu Martin en que deixa pels núvols aquest llibre. ¿Serà una exageració típica dels prologuistes?

Tercera sorpresa: Llegeixo el llibre de cop, de cap a peus. Respiro. Em trec el barret, el llibre és magnífic! Destil·la originalitat i no és gens pretensiós. Estic emocionada i amb ganes de recomanar-vos-el. En Miquel Duran és ja un magnífic creador d’històries. Aquí, ens explica el dia a dia de la vida quotidiana d’un noi, els seus amics, la família. Però no està explicat de manera simple i lineal, ben al contrari, és un exercici narratiu que deixa descol·locat al lector. És increïble que una persona tan jove com és ell tingui un to literari propi i tan original. Molts paràgrafs són pura poesia i les constants metàfores embriaguen al lector que, en més d’una ocasió, les rellegirà. Els colors, olors, tacte, vista i emocions apareixen contínuament i, alhora, la lectura es fa reposada i deliciosa.

Potser és agosarat per part meva, però estic convençuda de dir-vos que esteu davant una primera novel·la diferent i bona, molt bona!

Miquel Duran, bravo!

Etiquetat ,

2 thoughts on “Més o menys jo, de Miquel Duran (Ed. Bridge)

  1. Xavier López ha dit:

    wow, aquest company i amic a les classes de Francès.. És un crack! tan calladet sempre, però.. mira quines coses fa! molt bé, Miquel. Tot el meu respecte i suport, i la meva admiració cap a tu, artista! Desitjo que això no sigui només una iniciativa, sinó un camí molt llarg d´èxits, rei! Allez sans fin!

  2. Imma C. ha dit:

    Hola!
    Ara tinc al davant MÉS O MENYS JO, l´he agafat per les bones crítiques que n´he llegit.
    Em fa gràcia que sigui del Pla de l´Estany i a més bioinformàtic.Barreja de les aigües de l´estany de Banyoles. i Rocacorba (999 m.).
    La llibretera em diu: sembla que muntin un moble d´Ikea, però…

    Hi ha una altra novel.la primerenca EL SILENCI DEL FAR de l´Albert Juvany, dedicat a les ciències de la salut, dentista, que també té molt èxit. Us el recomano com a llibre de club de lectura.

    Bon Any! Bones Lectures!

Deixa un comentari