Noveccento, de Thomas di Giovanni

En Pere Toca ens recomana:

novecento-n-thomas-di-giovanni_MLA-O-98863292_2284La lectura que més m’ha colpit (potser no sigui la que més m’ha agradat)  va ser NOVECENTO, (no se si va ser primer la pel·lícula o al novel·la), està ambientada a Itàlia a principis del segle XX, crec recordar que tracta de la trajectòria de dos amics d’origen diferent, l’un ric i l’altre pobre l’un s’acosta al feixisme i l’altre al comunisme. Sé que la lectura d’aquesta novel·la  em va fer reflexionar sobre les diferències de les classes socials, sobre el feixisme, la injustícia, el totalitarisme i l’abús de poder. Tot i que fa més de 30 anys que el vaig llegir encara la tinc a la  meva memòria.

Si algú s’anima a llegir-lo espero que li sigui de profit.

Deixa un comentari

