L’estiu que no s’acaba mai, d’Alba Dedeu (Ed. Proa).

alba
Pàgines: 195
Preu: 17,00€
Sempre passa que tens un llibre que et crida l’atenció més que un altre, aquest n’és un, però els llibreters tenim tant a llegir que sempre n’hi ha d’ altres que avancen prioritzant-se. Per fi, va arribar el dia que em vaig endur aquest i també, és clar, va restar uns quants dies a la tauleta fent cua. Finalment arribava el moment que més agrairia: començar-lo i començar-lo va voler dir: seducció. Els contes de l’Alba Dedeu em van seduir i dur a girar pàgina rere pàgina i a voler-los llegir de manera plaent. Tots i cadascun d’ells em van agradar molt. M’he endut la sorpresa de llegir una escriptora (per a mi desconeguda) que m’ha robat el cor. Els seus contes  expliquen situacions quotidianes i de relacions humanes. Cadascun d’ells perfectament narrat i construït amb unes frases i paraules que captiven i sorprenen. Flueixen d’una manera tranquil·la sense sorpreses, però amb una prosa acurada i exigent. Dedeu té una capacitat extraordinària de fer-nos tenir ganes de llegir els seus contes, tècnica que no és gens fàcil i més si no tenen un final clar o no en tenen.
És un llibre que ve de gust llegir. Només cal començar amb el primer conte i ja no pots parar. El lector buscarà quina història li explicarà diferent en cadascun d’ells i sobretot quedarà captivat per la manera com està escrit. També, val a dir-ho, per la sorpresa de trobar-se llegint un llibre d’una noia encara molt jove, m’encanta descobrir nous talents! Us l’aconsello. És un llibre breu que bé es mereix una estona de repòs per gaudir-lo.
D’ Alba Dedeu només he llegit “l’estiu no s’acaba mai”, em vénen moltes ganes de llegir “Gats al parc” (2011) amb el qual va guanyar el Premi Mercè Rodoreda de contes i el Crítica Serra d’Or.
Etiquetat , ,

Deixa un comentari

