La mala reputació, de Bel Olid (Ed. Proa)

Preu: 16,00 €
Pàgines: 141
M’agrada molt com escriu la Bel, de fet m’encanta! Encara que en aquest llibre el verb “encantar” no li queda bé. Ho diré diferent: no són contes on es pugui utilitzar l’expressió “m’han encantat!”. Aquí només puc fer servir, el m’ha agradat molt, poc o gens. Quedi clar, però, que la gran majoria m’han agradat molt, els altres m’han agradat.
Trobo que l’escriptura de la Bel Olid és atrevida i sensual. Els contes que ens presenta a la “Mala reputació” són descarats, durs, de vegades violents, i amb sexe com a fil conductor. L’autora indaga en les relacions personals des de diferents perspectives. Els seus personatges es troben desorientats, viuen la vida sense viure-la. Cerquen la felicitat no aconseguida. Caminen en la inèrcia que els dóna el dia a dia. Aboquen il•lusions on no hi poden ser. S’estavellen. Volen estimar i ser-ne, però no és possible. La solitud i el món que gira d’esquenes a ells són també rerefons d’aquests tretze contes que van guanyar el Premi Roc Boronat.
No sé en quin em quedaria, potser amb “Per respirar”, “For no one”, “Roma città aperta”…
Podeu mirar aquest vídeo on l’autora parla de “La mala reputació”: http://www.youtube.com/watch?v=gprnrVsXDF0
Anuncis

Deixa un comentari

